بهترین کودک

آموزش اصولی تربیت فرزندان

بهترین کودک

آموزش اصولی تربیت فرزندان

بایگانی
  • ۰
  • ۰

همه مادران حداقل یکبار در طول زندگی خود، هنگام گرفتن نوزاد از شیر، تورم و درد سینه را تجربه کرده اند. این امر نه تنها با ناراحتی و اذیت شدن کودک همراه است بلکه حس خوبی به مادران نمی دهد و ممکن است افسردگی آنها را به دنبال داشته باشد. در ادامه این متن با راه حل درمان خانگی درد سینه بعد از شیر گرفتن کودک آشنا می شوبد.

از-شیر-گرفتن-کودک1

یکی از مهمترین دغدغه های والدین از زمان بدو تولد این است که چگونه کودک خود را که تنها غذای اصلی اش شیر مادر است از شیر بگیرند و او را به خوردن غذاها تشویق کنند. در ادامه با راهکارهایی آشنا خواهید شد که به شما کمک خواهد کرد تا با کمک آنها اقداماتی انجام دهید که نه کودک آسیب ببیند و نه با ناراحتی های خود دیگران را اذیت کند. اما نکته مهمی که لازم به ذکر است این است که در طی این مدت آنها را از نعمت درآغوش گرفتن محروم نسازید زیرا همه کودکان روحیه حساس و لطیفی دارند و نباید احساس کنند که شما آنها را طرد کرده اید  یا آنها را دوست ندارید بلکه باید اوقات بیشتری را به بازی و سرگرمی با آنها بپردازید و آنها را نوازش کنید تا آرام شوند. فرزندان در هر سنینی که باشند باید بداند که این کار ذره ای از عشق و علاقه ای که به او دارید کم نکرده و همچنان مورد توجه شما است. این کار از بروز افسردگی پس از شیردهی در خود شما نیز جلوگیری خواهد کرد.

هنگام از شیر گرفتن نوزاد منتظر پیامدهای زیر باشید:

هر چند عوارض از شیر گرفتن کودک در همه مادران یکسان نیست اما بطور معمول موارد زیر بین اکثر مادران دیده می شود. شما می توانید درد در هر منطقه ای از سینه را مانند هاله ای دور سینه تجربه خواهید کرد که ممکن است درد در یک یا هر دو سینه رخ دهد. درد معمولا در روزهای اولیه بعد از شیر گرفتن، حاد است و ممکن است به آرامی و با زمان کم شود. سینه ها ممکن است بزرگ شوند، احساسی سنگینی یا سفتی کنند و شما ممکن است احساس ناراحتی و یا سفتی را در سینه احساس کنید.

علل درد سینه بعد از اینکه شیردهی را قطع کردید چیست؟

بدن ممکن است به تولید کردن شیر به مدت چند هفته حتی پس از شیر مادر ادامه پیدا کند.مادران شیرده که شیر بیشتری تولید می کنند و یا بیشتر پمپ می کنند ممکن است پس از شیر گرفتن نوزاد، شیر درست کنند این شیر ممکن است در مجاری شیر جمع شوند. مجاری مسدود شده ممکن است منجر به شرایط دردناکی به نام “ورم سینه” شود که در آن سینه ها به خاطر عفونت باکتریایی از طریق نوک پستان آسیب دیده و یا پوست ترک کننده، ملتهب می شوند. شیر در سینه جمع می شود و چون هیچ رهایی یا خروجی وجود ندارد اغلب باعث درد و ناراحتی شبیه آنچه در طول دوران بارداری یا روزهای اولیه شیردهی احساس می کردید، ایجاد می شود.

درد سینه بعد از قطع شیردهی را چطور درمان کنیم؟

برای مطالعه ادامه متن بر روی لینک زیر کلیک کنید:

راه حل درمان خانگی درد سینه بعد از شیر گرفتن کودک

  • ۹۸/۰۱/۱۵
  • بیتا سعادت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی