بهترین کودک

آموزش اصولی تربیت فرزندان

بهترین کودک

آموزش اصولی تربیت فرزندان

بایگانی
  • ۰
  • ۰

اولین و مهمترین اقدامیکه هر بزرگتری هنگامی مواجه با تب کودک می تواند انجام دهد این است که لباسهای کمتری به کودک بپوشاند و همچنین پوشاندن لباسهای نخی و راحت در خنک شدن وی تأثیر  زیادی دارد. در این مقاله در مورد بهترین و جدیدترین داروها و غذاها برای بریدن تب کودکان با شما صحبت خواهیم نمود.

کاهش-تب-کودک

هرچه سن کودک بیشتر باشد درمان وی آسانتر و همچنین تعداد روشهای درمان بیشتری نیز برای انتخاب وجود دارد. برای کودکان زیر 6 سال که امکان دارو دادن به آنها محدود است می توان از پاشویه و حمام آب ولرم و حوله آغشته به محلول آب و سرکه استفاده نمود. اما در کودکان بزرگتر از یکسال می توان علاوه بر این روشها از یکسری خوراکی های مفید برای کاهش تب انها کمک گرفت که در ادامه این خوراکی ها را به شما معرفی می کنیم.

تب نشانه چیست؟

اما همانطور که می دانید تب نشانه مبارزه بدن با عوامل بیماری زا است؛ این عوامل ممکن است ویروسی یا باکتری باشد. گرمای حاصل از تب مانع رشد این باکتری ها و ویروس ها می شود. دمای بدن در انسان توسط قسمتی از مغز به نام هیپوتالاموس کنترل می شود. هنگامی که یک عامل بیماری زا مانند ویروس یا میکروب وارد بدن می شود، برخی عوامل بیماری زا یا تب زا در بدن می شوند که در نتیجه از طریق هیپوتالاموس، تولید پروستاگلاندین افزایش پیدا می کند و در نهایت، پروستاگلاندین ها در فرایندی موجب افزایش دمای بدن افراد می شوند. تعداد کمی از نوزادان (در حدود 2 تا 5 درصد) در اثر تب دچار تشنج می شوند. در صورتی که نوزاد تب کند، حتی اگر میزان تب ضعیف باشد، توصیه می شود به پزشک مراجعه شود.

معرفی مواد غذایی مؤثر در کاهش تب کودکان:

برای مطالعه توضیحات بیشتر به لینک زیر رجوع نمایید:

بهترین وجدیدترین داروها و غذاها برای بریدن تب کودکان

  • ۹۸/۰۱/۱۴
  • بیتا سعادت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی