بهترین کودک

آموزش اصولی تربیت فرزندان

بهترین کودک

آموزش اصولی تربیت فرزندان

بایگانی
  • ۰
  • ۰

سرخک در برخی از کودکان با حساسیت بالاتری خود را نشان می دهد. پس لازم است که همه والدین با نشانه های بیماری سرخک آشنا باشند در این مقاله هدف ما آشنا کردن شما والدین عزیز با این بیماری می باشد. پس مقاله ای را که برای شما تهیه نموده ایم را تا انتها مطالعه نمایید تا ضمن آشنایی با 5 علامت اصلی سرخک در کودکان آشنا شوید و جدیدترین روش درمان سریع آن را بدانید.

سرخک

چنانچه ناگهان متوجه دانه های‌ ریز قرمز رنگ سوزاننده زیادی روی بدن کودکتان شدید باید دریابید که علائم سرخک را دارد و خیلی سریع برای درمان وی اقدام کنید. امروزه بسیاری از کودکان به عنوان یکی از واکسن هایی که باید حتما دریافت کنند، از این واکسن بهره مند می شوند. به طور صددرصد ثابت شده که هیچکس بیش از یک مرتبه به سُرخک مبتلا نمی شود در واقع اگر شما یک بار به سرخک مبتلا شده اید، احتمال اینکه دوباره به سرخک مبتلا شوید وجود ندارد. هر چند ممکن است کودکان در ابتدای مبتلا شدن به این بیماری احساس مریضی، ناراحتی چشم و حساسیت نسبت به نور، سُرفه های خُشک، سردرد و جوش در دهان داشته باشند اما بعد از سه چهار روز، نشانه های اصلی این بیماری مانند جوش هایی در صورت و بالاتنه، دستها و پاها، التهاب گوش، سینوزیت و مشکلات ریوی را خواهند داشت.

مشخصه بیماری سرخک چیست؟

راه های انتقال ویروس سرخک:

داروهای مؤثر در درمان سرخک:

درمان های خانگی بیماری سرخک:

1- درمان سرخک با جو

جو سرشار است از مواد معدنی فراوان، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان است. این ماده‌ی خوراکی حاوی مقدار زیادی روی است که به بهبود سریع‌تر این بیماری کمک می‌کند. یک فنجان جو بردارید و آن را با 3 فنجان آب مخلوط کنید. ترکیب را روی حرارت کم بگذارید تا آب به نصف کاهش بیابد. پس از آنکه ترکیب خنک شد، آن را صاف کنید. نمک و شکر را برای بهبود طعم به آن اضافه کنید. 2 تا 3 لیوان از ترکیب را به مدت 30 روز بخورید. این ترکیب مطمئنا سرفه‌ی ناشی از سرخک را تسکین می‌دهد. روش دیگر این است که می‌توانید این نوشیدنی را با چند قطره روغن بادام شیرین ترکیب کنید.

روش دوم:

یک یا دو فنجان بلغور جوی دوسر خام را آماده کنید و آن را به آب داخل وان اضافه کنید. اجازه بدهید جوی دوسر برای مدت کوتاهی خیس بخورد سپس با این آب حمام کنید. این روش طبیعی قطعا راش‌های روی پوست را درمان می‌کند و احساس خارش ناشی از راش‌ها را تسکین می‌دهد.

2- آب لیمو

آب چند لیمو را بگیرید به طوری که 15-25 میلی‌لیتر آب لیمو داشته باشید. بعد آن را با آب مخلوط کنید و چندین بار در روز بنوشید. به همین ترتیب، استفاده از آب لیمو در منطقه‌ آسیب‌دیده، باعث تسکین راش‌‌ها و کاهش احساس خارش می‌شود.

توضیحات بیشتر را با کلیک بر روی لینک زیر بخوانید:

5 علامت اصلی سرخک در کودکان و جدیدترین روش درمان سریع آن

  • ۹۸/۰۱/۱۴
  • بیتا سعادت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی