بهترین کودک

آموزش اصولی تربیت فرزندان

بهترین کودک

آموزش اصولی تربیت فرزندان

بایگانی
  • ۰
  • ۰

هر مادری با دیدن کودک تازه متولد شده خود می خواهد تا بهترین و بیشترین مراقبت ها را در نگهداری و پرورش اصولی کودک انجام دهدد اما در این میان نباید تغذیه و سلامتی خودش را نادیده بگیرد و یا نسبت به آن کم اهمیت باشد. پس بهترین کار این است که کاملا آگاهانه و با رعایت همه جوانب علاوه بر رسیدگی به نوزاد به فکر تقویت خود باشند. چرا که مادر سالم می تواند کودک سالم نیز داشته باشد. به همین منظور در این مقاله تصمیم گرفتیم تا اطلاعات لازم درباره زن شیرده و اشتباهات رایج مادران در این دوره را به شما مادران عزیز ارائه دهیم.

-دوران-شیردهی

نگهداری از نوزاد مهارت خاص خودش را می طلبد. مادران باید قبل از تولد بچه، اطلاعات لازم و کافی را در مورد تربیت و نگهداری بهتر وی کسب کنند تا بدون هیچ مشکل و استرسی، بتوانند از نوزاد خود نگهداری نمایند و کودکی سالم و شاداب داشته باشند. مادرانی که برای اولین بار صاحب فرزند می شوند تولد فرزند،برای آنها با اضطراب بیشتری همراه است. در نتیجه این مادران در نوع تغذیه و رژیم عذایی و همچنین ورزش خود دقت نظر بیشتری دارند به طور مثال، س<الهایی که این دسته افراد در ذهن خود دارند شامل اینکه چه بخورم تا شیرم خوش طعم و مقوی باشد؟ برای جلوگیری از اضافه وزن و چاقی چکار کنم؟ چه ورزش هایی باید انجام دهم و به چه میزان؟ و …

1-نوزاد شیر نمی خورد پس سیر است!

اکثر مادران تصور می کنند که نوزاد در هفته های اول، در همه لحظات گرسنگی اش این نیاز را به آنها اعلام می کند. در روزهای اول برخی نوزادان اگر با تلاش والدین شان برای به موقع شیر خوردن در میانه شب بیدار نشوند، ممکن است نیازشان به تغذیه را اعلام نکنند و دچار افت قندخون شوند. اگر نوزاد چند روزه شما حدودا هر دو ساعت یک بار به اندازه نیازش شیر نمی خورد، می توانید کف دستش را ماساژ دهید تا واکنش مکیدن را در او تقویت کنید. ماساژ چانه هم می تواند چنین تاثیری را بر فرزند شما بگذارد و میلش به شیر خوردن را بیشتر کند.

2-اشتباه مکیدن شیر مادر

مادران باید در هنگام شیردهی به طرز شیر خوردن نوزاد دقت کنند. شما باید تمرکز کرده و موارد خاصی را مشاهده کنید. دهان نوزاد باید به اندازه کافی باز باشد، به گونه‌ای که نوک سینه شما که شامل‌ هاله تیره رنگ اطراف آن باشد در دهان او قرار گیرد. این امر کمک می‌کند فرزندتان حجم قابل قبولی از شیر را بمکد. مشکلات مکیدن شیر اغلب تا یک هفته ادامه دارند و به مرور زمان برطرف می‌شوند.

...

ادامه متن را با کلیک بر روی لینک زیر بخوانید:

اطلاعات بسیارمهم درباره زن شیرده و اشتباهات رایج مادران

  • ۹۸/۰۱/۱۵
  • بیتا سعادت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی