بهترین کودک

آموزش اصولی تربیت فرزندان

بهترین کودک

آموزش اصولی تربیت فرزندان

بایگانی
  • ۰
  • ۰

هر کودکی در طی دو سال اول زندگی خود ممکن است حداقل یکبار مدفوع سبز داشته باشد و مادران هنگام مواجه با این موضوع به دنبال یافتن پاسخ و علت آن می گردند. البته لازم به ذکر است که مدفوع سبز تنها در کودکانی که شیر خشک مصرف می کنند وجود ندارد بلکه نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند نیز می توانند مدفوع سبز داشته باشند. در ادامه به بررسی علت اصلی این موضوع خواهیم پرداخت.

مدفوع-نوزاد1

در ابتدای متن مادر این دسته از کودکان را از نگرانی در می آوریم و به آنها اطمینان خاطر میدهیم چون این یک امر طبیعی در این سنین است و به خاطر نوع ویتامین های دریافتی حاصل از تغذیه وی می باشد. به گفته متخصصین اطفال تا زمانی که این حالت در کودکان با نا ارامی و بی قراری همراه نباشد مشکل خاصی وجود ندارد و جای نگرانی نیست.

مدفوع نوزاد در حالت عادی:

مدفوع نوزاد در صورت استفاده از شیر مادر شل و زرد خردلی رنگ است که بوی ترشیدگی (اسیدی) دارد و تا هنگامی که فقط از شیر مادر تغذیه کند و چیزی به جز آن نخورد همین طور است. نوزادی که از شیر خشک تغذیه می کند رنگ مدفوع زرد کم رنگ دارد و مدفوع او سفت و مختصری قلیایی یا خنثی است و بوی زیاد می دهد. تعداد 4 تا 7 نوبت دفع موفوع در نوزادان شیر مادرخوار طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد اما کودکانی که با شیر خشک تغذیه می کنند دفعات مدفوع کمتری دارند.

مدفوع سبز نوزاد در 6 هفته اول تولد نشانه چیست؟

اولین مدفوع نوزاد سیاه مایل به سبز تیره و چسبیده است و مکونیوم نام دارد که از مایع آمنیوتیک، مخاط، سلول های پوستی و چیزهای دیگر مصرف شده در دوران جنینی تشکیل شده است، این مدفوع بوی خاصی ندارد و رنگ سبز آن به دلیل پیگمان های صفراوی است. با گذشت چند روز از تولد کودک مدفوع او روشن تر می شود و سبز روشن تر می گردد و چسبندگی آن نیز کمتر می شود. این تغییر رنگ در مدفوع کودک نشادن دهنده خوب عمل کردن روده و معده و هضم شیر است. مدفوع نوزاد در شش هفته اول بدو تولد، سبز روشن است و دارای تکه های سفت صابونی شکل می باشد که این حالت طبیعی است. این تکه ها به رنگ سفید با پوشش زرد یا قهوه ای هستند که در مدفوع بیشتر نوزادان دیده می شوند و مربوط به لخته های کازئین هستند. یک متخصص اطفال با بیان اینکه تعداد 4 تا 7 نوبت دفع موفوع در نوزادان شیر مادرخوار طبیعی است، گفت: در شش هفته اول بدو تولد، ممکن است مدفوع نوزاد سبز روشن باشد که این حالت طبیعی است و برخلاف تصور عامه مردم ارتباطی با سرماخوردگی ندارد.

مهمترین دلایل سبز شدن مدفوع نوزاد:

برای مطالعه بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید:

علت مدفوع سبز نوزاد چیست و روش درمان خانگی آن

  • ۹۸/۰۱/۱۴
  • بیتا سعادت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی